zondag 21 februari 2016

3824 kládás 4

Nadat alle stof van de zitting was verwijderd...
stond op de zitting aan twee kanten
3824 kládás
Google vertalen uit laten vinden wat voor taal dit is...
Tsjechisch
kládás betekent hout
nou dat klopt wel... het is op hout geschreven...
3824??? het model???
Ook stond er nog een 4 op geschreven en gedrukt...

Dank jullie voor wat jullie dachten 
 wat voor stoel dit is...
Heb gezocht en van alle suggesties heeft ze wel wat
maar nog niet echt... Ja dat is het...
Maar met deze nieuwe aanwijzing hebben jullie
 misschien nieuwe aanknoop punten! 
 jullie hulp blijft welkom!

Zoals jullie kunnen zien...
lijkt het wel of het hout is aangetast door houtworm...
Nee, dit zijn al de gaatjes waar
nietjes en de spijkers in zaten...
Dacht leg er een plaatje hout op en dat schilder ik...

Maar mijn maatje had een beter idee...
We hadden op zolder nog een
 mooi dik... net groot genoeg... stuk hout
wat van een ons oude aanrechtblad af kwam...
Met veel moeite heeft hij het op maat gezaagd
passend en rond op de randen geschuurd!

De stoel is geschuurd en gegrond
en daarna diverse lagen van verf voorzien...
Ja natuurlijk, zoals jullie al raden wit!

Voor de metamorfose liefhebbers...
Van groen eendje...
tot Witte Zwaan!

groetjes van Marijke

Iedere dag een stukje geschreven...
want ook hier heeft de griep,
en andere bacteriële infecties toegeslagen...
 hatsjié... tissue...
Ik kruip weer onder de wol...

8 opmerkingen:

  1. Wauw wat een verandering, heel mooi geworden.
    Hij past goed bij de andere witte stoeltjes denk ik.
    Met je aanwijzingen kom ik niet veel verder, ha ha ha.
    Maar je hebt er weer een pareltje bij!
    Ziek maar goed uit en beterschap.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nog even gegoogled en het moet dan zijn: královna Ann styl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verschil, ik ken de stoel niet meer terug. Wel gaaf dat je op de stoel nog informatie gevonden hebt!

    Beterschap! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je nu weet uit welk land de stoel komt, hij is schitterend geworden!
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wanneer het echt een oude stoel is zal de stoffering van de zitting de afgelopen jaren vaker vervangen zijn aan de gaatjes te zien die de nietmachine achtergelaten heeft.
    Heb geen idee hoelang dat hulpmiddel al gebruikt wordt in de stoffeerderij.
    In de tijd dat ik mijn antieke stoelen liet opknappen wilde ik dat op de manier zoals het heel vroeger ook al ging met springveren,koppeltouw gemaakt van hennep om de veren met elkaar te verbinden,jute singelband,krammen,stoffeerspijkers,sierspijkers en natuurlijk vulmateriaal van Crin,paardenhaar of koehaar.

    Maar jullie idee om er een zitting van hout in de maken en het geheel te schilderen is ook een geweldig mooi resultaat en past goed bij de andere ''witte zwaantjes''

    Beterschap en lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is wel een prachtige stoel geworden!
    En je weet de herkomst van land, zou het een ordernummer geweest zijn?
    Ik wens je in elk geval veel beterschap!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie stoel zo. Hier staan twee oude stoeltjes met rieten zitting, jullie oplossing met de houten zitting is een goede tip.

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!