woensdag 13 januari 2016

Vogelkooitje en... is het geen plaatje?

In huis voeg ik steeds meer wit toe...
Zo ook dit vogelkooitje al een oudje
heeft al meerdere kleuren gehad...
Maar nu in het wit helemaal naar mijn zin...

Waar ik ook steeds meer achter kom is...
Dat als je met wit stylen bent 
je wat extra moet toevoegen...
Zoals hier niet alleen het witte aardewerk
dan word het erg kil...
Maar als je dan wat structuur toevoegt
zoals het brocante zakdoekje en het zeepdoosje
gaat het geheel meer leven.

Het voor mij nieuwe wit vind ik vooral leuk
als er meer contrast in zit...
Op het regaal is er een elektrisch lantaarntje gekomen
dat verlicht als het donker wordt...
De nieuwste aanwinst van de kringloop...
is het geen plaatje?
Ja, het is wel een ingelijst plaatje maar...
kon het niet voorbij lopen
het licht is er zo mooi op gevangen...
A. Koester gesigneerd...
En mijn hubbie vindt eendjes leuk...
 past ook qua kleur mooi bij wat ik al heb...

fijne dag,
groetjes van Marijke

6 opmerkingen:

  1. Wat een mooie combinatie dat wit met je kringloopvondsten erg gezellig.
    De eendjes mogen ook wel bij mij op het regaal komen staan, zo'n lief plaatje.
    Gebruik je een kleur wit of wissel je af met verschillende wittinten?
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh die eendjes!! Wat een prachtige plaat!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een toeval......
    door jou kringloopvondst en leuke manier van stijlen kan mijn dag niet meer stuk.
    Kijk vanaf nu met hele andere ogen naar het schilderij wat ik bijna 48 jaar geleden redde uit de inboedel van opa van manlief.
    Schilderij op houten paneel met eendjes hing daar in het voorkamertje en ik vond het in mijn verkeringstijd al prettig om naar te kijken en het verhaal erbij van opa dat het destijds door zijn broer geschild was die in Utrecht woonde, opa was vanuit Roermond bij hem op bezoek en wilde het schilderij ondanks dat het nog niet af was graag mee naar huis nemen.
    Opa was van 1899 en zijn broer volgens mij iets ouder,wanneer hij de eendjes schilderde weet ik niet,wel dat het op jonge leeftijd geweest moet zijn want mijn man geboren in 1946 weet niet beter dan dat het schilderij altijd al bij zijn opa hing.
    Nou ik het ingelijste plaatje van eendjes hier bij jou zie met naam A.Koester moest ik natuurlijk even gaan Google en kwam er al snel achter dat het een bekende Duitse kunstschilder was Alexander Koester, 1864 geboren in Bergneustadt en overleden 1932 in München.

    http://www.kettererkunst.com/bio/AlexanderKoester-1864-1932.php

    Ook weet ik nu dat broer van opa de eendjes schilderde naar voorbeeld van deze schilder.
    Maar wanneer ik mijn schilderstuk met eendjes vergelijk op jou plaatje kan ik niet ontdekken waarom het volgens opa zijn verhaal niet af is.
    Ook niet wanneer ik op internet het schilderij vergelijk met wat er daar over te vinden is.
    Ik maakte ooit een blogpost met als achtergrond dat eendjes schilderij

    http://hoorndesovervloeds.blogspot.nl/2013/11/oude-poffert-bakvorm-theeblikje-enkele.html

    Ik geniet als verzamelaar van oude spullen altijd al van jou leuke blogposten en nou helemaal:-))

    Lieve groet en fijne dag,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je je weg in het wit gevonden hebt. Hoewel ik zelf minder wit in huis wil, vind ik een mooie mix van wittinten zeker niet verkeerd. Misschien kun je met je nieuwe vondst wel naar Kunst & Kitsch ;-)!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het mooie van wit is dat je zoveel mooie verschillende wittinten bij elkaar kunt gebruiken.
    Je hebt wel een mooie aanwinst gedaan me deze mooie plaat. Dat licht erop is inderdaad mooi.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat schilderijtje is echt schattig! Mooie kleuren ook en je wit wordt echt een leuke toevoeging in je interieur! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!