dinsdag 5 januari 2016

Nieuw jaar, nieuwe kansen...

Helemaal nieuw...
mijn nieuwe blog
  Shabby Chic Brocante...

Wat is nu eigenlijk Shabby Chic...
De Engelse woorden Shabby Chic vertaald
is zoiets als sleets sjiek...
dit waren van oorsprong 
 de oude meubels uit Engelse landhuizen...
Als we het nu over Shabby Chic hebben
gaat het meestal over meubels of voorwerpen
die wat ouder zijn en een tweede leven hebben gekregen
doordat we er "doe het zelf" op hebben toegepast
waardoor een mooi oud gebutst voorwerp is ontstaan.
Brocante...  het woord betekent
  zoiets als van de rommel-  vlooien markt 
maar brocante klinkt veel leuker en romantischer 
en doet denken aan Franse markten
 waar van alles tweedehands gekocht kan worden...
Shabby Chic en Brocante betekent dus 
ongeveer hetzelfde en gecombineerd met 
doe het zelf, past het helemaal bij mij...
Graag loop ik een kringloop binnen
waar ik allerlei mogelijkheden zie
om gevonden voorwerpen in ons interieur
 te hergebruiken of
om spulletjes op te knappen!
Op dit blog komen mijn aankopen...
soms met alleen een poetsbeurt...
en waar het een plaatsje krijgt...
Andere keren zal het echt een project zijn
die jullie wel hebben gezien Bij Marijke Thuis
veel doe het zelf
met wat ik allemaal gebruik
en het eindresultaat!
Nu hoop ik natuurlijk dat jullie mij allemaal gaan volgen!
Alvast bedankt!

groetjes van Marijke

8 opmerkingen:

  1. Je hebt hier wel een plaatje van gemaakt, Marijke!
    En tinten wit past zo mooi bij elkaar!
    Ik ben benieuwd!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt hier wel een plaatje van gemaakt, Marijke!
    En tinten wit past zo mooi bij elkaar!
    Ik ben benieuwd!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt er een volger bij...ik ga ook je posten op je shabby chic blog lezen hoor!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze keer gewoon hier een reactie, op je spliksplinternieuwe, mooie blog!
    De eerste plaatjes zijn alvast heel erg sfeervol! Ik ben niet helemaal van de brocante, wel een beetje van de shabby chic, maar meer van de robuust, stoer en eenvoudig, maar toch ga ik je blog met veel plezier volgen, want binnenkijken bij jou blijft een feestje.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo,hallo hier ben ik dan omdat ik wel "iets" heb met dit sfeertje.
    En al heel lang geleden begon met verzamelen van mooie oude spullen die men toen antiek noemden of uit grootmoederstijd.
    Je komt het overal tegen in mijn interieur wat ik of manlief kocht in de afgelopen 50 jaar op veilingen, antiekbeurzen en bij handelaren in binnen en buitenland waar vaker opknappertjes bij zaten, maar met een man die ook restauraties deed voor antiquairs was dat wel handig.
    Maar de aller meeste waarde hecht ik nog altijd aan de familie erfstukken groot en klein.

    Succes met je nieuwe blog,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi dit Marijke, ik ga je hier ook volgen, leuk!
    Liefs, yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Via via op je blog gekomen. Wauw, dat spreekt me echt aan. Ik ga je zeker volgen.

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...