dinsdag 19 januari 2016

Belgische theeset en Grieks kant...

 Steeds meer wit...
Krijg ik ook door dit mooie witte kleedje
echt mooi geborduurd en met geklost kant...
Het is een souvenir van Kreta Griekenland...
In een winkel vol kleedjes... 
hing dit moois...
De dame die het eigenlijk niet aan mij wou verkopen...
liet mij veel andere machinaal gemaakte kleedjes zien...
Nee mevrouw ik waardeer uw moeite, maar nog meer
echt mooi handwerk!
Uiteindelijk JA, mocht ik het moois toch kopen!

Erop staat het dienblad met...
De Belgische theeset... 
Nee, niet gekocht in België, maar op een brocante markt
toen mijn dochter nog in de kinderwagen zat...
Gekocht van een mevrouw wie haar moeder
geld in de theepot bewaarde...
Dat is nu meer dan 30 jaar geleden...
Naderhand kwam ik erachter dat het een set 
uit België was...
Heb al meerdere exemplaren gezien...
maar dan met zandpukkels erop en niet mooi van kleur
vaak niet compleet... en zeker niet met een verhaal!

Ben er dus nog steeds erg blij mee
en doet nu dienst met suiker, lepeltjes en theezakjes!

Fijne dag,
groetjes van Marijke

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk theesetje en ook het verhaal er achter, dat geeft toch wat extra's.
    Het staat erg leuk op dat mooie kleedje.
    Ja soms moet je wat doorzeuren om te krijgen wat je wilt.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marijke,

    Bedankt voor jou reactie op mijn blog! Dit blog van jou had ik nog niet eerder bezocht nu dus wel! :-) mezelf aangemeld als volger want ik hou wel van een vleugje brocante in het interieur! Ik ben benieuwd wat je allemaal op het blog tevoorschijn brengt!

    De witte invloeden in je huis maken het alles tot een fris plaatje!

    Groetjes van Priscilla
    creatodapris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...